Taipan jari jemari

apabila hati kecil berbicara.





terasa hati :'/
 
Thursday 30 January 2014 

Assalamualaikum..
dah lama tak berblog.dah brapa abad dah(sambil sapu sesawang) --"

Bismillahhirrohmanirrohim .

"Allah takkan hadirkan seseorang tanpa sebab".
Pernah tak terfikir di benak fikiran,menjadi persoalan"Kenapa aku kena kenal dia?","Kenapa hidup aku mesti dikelilingi oleh orang seperti mereka?"
Ya rabb,sekiranya golongan mereka ini yang hulurkan tangan dengan senyuman manis di muka.mesti aku manusia paling gembira sambut kehadiran mereka.Tapi aku bukan semulia rasullullah untk dididampngi oleh orang yg mulia.
Tapi aku masih bersyukur sbb mungkin mereka tetap ada walaupun cuma segelintir.kita boleh knal beribu orang,tapi yg faham kita cuma segelintir.
Aku dianugerahkan sekeping hati yg sangat lembut,mudah sensetif,walaupun dari luran orang nampak aku macam 'normal'.kdang kadang takdak perasaan.tapi.sekian lama persoalan tu menjadi tanda tanya.adakah ada hati lembut macam ini beri aku satu kelebihan atau keburukan?
Aku sering terasa hati.tambah tambah dengan orang yg paling aku sayang.sejak kebelakangan ni.terus terusan hati aku sakit.sesak.
Mana mungkin mereka faham.mana mungkin dia faham.kadangkala satu perkataan yg mereka lontarkan itu mampu mengguris hati seseorang.cakap tengking tengking,kata macam macam perkataan yg betul betul guriskan hati aku.orang normal mungkin akan terasa hati jugak.ni kan pulak aku yg 'abnormal'.
bila hati aku dah terasa.sangat susah nk lupakan perkara tu..aku bukan orang yang hang hentam macam macam dengan kata kata 'indah',lpas 2 minit,,aku boleh jadi normal.boleh cakap macam biasa.boleh gelak seperti takdak apa.NO,aku bukan insan bertuah yg boleh tutup perasaan kat hati aku serta merta.itu kelemahan aku.
Aku pelik.pelik sebab kita rapat.tapi masing masing tak faham.
perempuan memang nak dimanja,memang nak selalu didampingi(macam geli ayat aku),tapi tu kenyataan.tolong bg perhatian kat dia.cukup setakat sekejap.dia buat mengada mengada pun sekejap jaa.takpayah la stress.hm kalau dah buat stress.faham faham laa.dari menda jadi tak serius mula la nk terasa hati and atlast....hmmm.that's a daily routine.Then how to keep a good relationship among us?
"Berdiam diri itu lebih baik dari berkata berkata".yes.exactly.sbb tu bila aku dah mula terasa hati.aku diam.dari kita cakap banyak banyak orang belum tentu suka.so,keep ur mouth shut.dat's the best way,girl.
selagi hati ni boleh sabar.sabar.itu ja yg hati mampu buat.sbb aku yakin Allah hadirkan seseorag bersebab.kan? :') cuma satu pesanan deeply from my heart,"I'm sensetive girl who was easily get hurt from ur words.I can hear whatver u say and later keep them in my heart.no worries,I'll get OK soon,but impossible for me to forget bout that."

PESANAN TUAN TAPAK :Kalau sayang dia.jaga dia.jgn bagi dia sedih.ceriakan hati dia.jdi la macam dulu awai awai knal dia.jaga perasaan dia.cuba faham perangai dia.layan kerenah dia walapun kadang kadang 'annoying'.perempuan tak suka sllu kena marah marah.hm.itu pesanan.kalau awak sayang dia.kalau.

sincerely ,


2 Comments:

Blogger AfinaHamid (: said...

test kotak komen :)

1 February 2014 at 20:31  
Blogger Unknown said...

Stay strong!!!
:)

2 February 2014 at 01:15  

Post a Comment



Copyright ©.Layout by:Afina Hamid. All right reserved 2011-infinity.



Photobucket