Taipan jari jemari

apabila hati kecil berbicara.





sabar sayang :)
 
Wednesday 20 November 2013 

Assalamualaikum semuaaaaaaaaaa.
sihat?Hari ni punya cerita .
sekarang otak aku tengh serabut.macam wayar elektrik yg berpusing pusing.kalau salah langkah boleh kena electric shock,faham? hahaha
macam biasa masalah masih lagi belum pernah selesai.mungkin akan berterusan sampai bulan Februari.apa yg aku mampu buat.keep on trying.
Aku sampai sekarang belum crita problem ni untuk parents aku.taknak jdkan ni satu burden untuk mereka.tapi nak tanggung sorang rasa sangt perit.huhu.tapi selamat masih ada yg setia menemani aku time aku susah ni,terima kasih Jameer Abdullah & Maryam Ramli .
Bayak usaha yang aku dah buat.harap usaha ni tidak sia sia.



"Ya ALLAH,aku tahu Kau melihat setiap detik usaha yg aku lakukan,aku mohon kau berikan apa yang terbaik utukku yaALLAH."

setiap kali lepas solat,itulah doa yang aku takkan pernah tinggal dari bibir aku.sayu rasa hati bila all those thing aku kna face it alone,i mean without telling what actually happen to myself to my parents.
Mungkin aku hampir give up.tapi bila fikirkan balik.aku kna KUAT!yes.kna kuat.pasti ada jalannnya,insyaALLAH.
alang alang tu.aku nak crita satu benda,di saat saraf otak aku dah pun macam wayar telefon yang berpusing pusing,ada ja yg nak uji kesabaran aku.
Nak taw?nah.baca bawah ni.

lokasi kejadian: surau
masa : 1 petang.
sebelum pukul 1,kami dah berada di depan surau.maklumla skrg zuhur kan masuk awal.so.just wait until 1 pm.then kami masuk surau.sedang duduk rehat mnggu waku azan.tba tba pintu surau ada orang bukak dengan 'rakus'.tanpa say assalamualaikum or even say hello.tba tba datang jerkah.
"ni adik.knapa dok dalam surau ni.ni bukan tempat nak lepak lepak ka.stdy ka.rehat ka.kami staf sini pun tak duduk dalam ni..blablabla......."kebetulan waktu tu aku tak menghadap puan staf tu.tapi aku dapat rasa memek muka dia yg macam singa tu.so,aku pun malas nak toleh.kawan aku jadi mangsa sbb dia facing sana.tapi kawan aku muka kelat ,but still senyum.cover laa tu.aku at first macam tu jgak tapi dngar tak habes habes membebel n kami pun tak faham tba tba kami kna serbu.so aku pun kata"MAKCIK,sekarang dah pukul satu,lagipun kami pun baru masuk ja.memg nak solat pun.lagi 5 minit nak masuk waktu zuhur dah".amek kau makcik terus aku bg.huh--"mungkin dia ingt pukul 12 baru kot..nampak macam aku rude kn?tapi tak tahan kna buboh weh.padahal taktaw apa pun.hm."'makcik,makcik'dah uji kesabaran saya hari ni"(kata dalam hati sambil geleng kepala)


deeply hearted ,


0 Comments:

Post a Comment



Copyright ©.Layout by:Afina Hamid. All right reserved 2011-infinity.



Photobucket