Taipan jari jemari

apabila hati kecil berbicara.





10 Malam terakhir
 
Saturday 3 August 2013 


             
Assalamualaikum semua .
tup tap tup tap.dah nak raya.semua orang fikir raya.lumrah manusia.aku pun termasuk dalam golongan tu.sehingga kita lupa keajaiban 10 malam terakhir ramdhan.Allahuakhbar!.Tahun ni aku rasa Ramadhan datang sekelip mata.rasa hiba sebab tak menggunakan ramadhan yg sudah berlalu dengan sebaiknya.MashaALLAH..huhu.
Mungkin waktu waktu genting macam ni.sebilangan besar dari kita.,berpusu pusu pergi mall,uptown,butik n macam macam lagi.untuk apa?persiapan raya.yes.tu jawapannya.
Tetiba aku rasa rugi.rugi sebab tak guna kesempatan yg ada.masa tak boleh berputar balik.andai ini ramadhan terakhir buat aku.akulah orang yang paling rugi :'(
dah boleh kira dengan jari.lagi brapa hari Ramadhan nak meninggalkan kita.sekarang dah fasa ke 3 ramadhan.Orang yg beriman kalut menunaikan ibadah.mendekatkan diri dengan yang Maha Pencipta.

"Ya ALLAH.,aku mohon cekalkan hatiku,berikan aku petunjuk dan hidayah menuju ke jalanMu."

"Sepuluh malam terakhir bulan Ramadhan sangat istimewa. Ini adalah malam yang Nabi Muhammad (saw) menghabiskan dalam ibadah. Di antaranya adalah malam Lailatul-Qadr, malam yang lebih mulia daripada seribu bulan."

Nabi Muhammad (saw) menggunakan masing-masing hari untuk memperkuat ibadah beliau. Dia mengerahkan segala yang ada dalam dirinya untuk ibadah selama sepuluh malam itu melebihi malam-malam yang lain.

 Rasulullah Shalallahu  ‘Alayhi Wa Sallam semakin sibuk dengan aktifitas ibadahnya. Tilawatil (membaca) Qur’an, Shalat, Dzikr, Sedekah, Taqarrub dan bermunajat kepada Allah Subhanahu Wa Ta’ala. 

 Harap kita semua dapat memenuhi 10 malam terakhir Ramadhan sebaiknya.InsyaALLAH. 



0 Comments:

Post a Comment



Copyright ©.Layout by:Afina Hamid. All right reserved 2011-infinity.



Photobucket