Taipan jari jemari

apabila hati kecil berbicara.





:(
 
Sunday 2 June 2013 


Large

"CINTA TAK SEMUANYA INDAH".segalanya lenyap sekelip mata.hati lembut perempuan ini terus menghantar isyrat pada mata untuk terus mengalirkan air mata.tanpa henti.sedih tak dapat diluahkan dengan kata2.cuma dalam hati terus berbisik nama Allah.menyebut nyebut nama Dia agar aku terus kuat.tak lemah depan lelaki yg aku sayang.biar bg dia,aku ego.biar bg dia,aku tidak tahu menilai erti kasih sayang.tapi jauh di sudut hati kecil perempuan ini.sangat sedih.terhiris.

Mustahil akan ada lelaki yg dapat menyelami hati wanita seratus peratus.mungkin mereka tidak pernah berfikir perasaan wanita.mungkin mereka lansung tidak faham.dan mungkin juga mereka tidak pernah tahu mengapa ALLAH berikan hati wanita sangat lembut.fikirlah.cuba renungkan mengapa Allah katakan “syurga itu ditelapak kaki ibu'? Mengapa mesti ibu?mengapa mesti perempuan?mengapa?sbb Allah berikan kaum hawa sekecil hati yg sangat lembut dan penuh kasih sayang..hati yg mudah terasa.,dan terusik hatinya.juga hati yg senang terhiris.hati yg sangat mudah untuk membuatkan sorang perempuan mengalirkan air mata.

Awak,tegurlah wanita dengan sebaik baiknya.gunakan bahasa dan penyampaian yg baik.tak salah menegur.tapi td walaupun dalam nada yg baik tapi kata kata awak tu sangat buat saya terluka...huhuhu.sedih sangattt.saya hanya mampu diam.terima teguran awak walaupun hati saya pada masa itu sangat terluka.Awak,kalau Allah berikan sedikit ruang untuk awak menyelami perasaan saya.mungkin awak akan faham apa yg selama ini hati ini rasa,hati saya simpan.mugkin awak akan tahu segala galanya.

Mungkin awak engt saya tak pernah ambil endah apa yg awak kata.tapi awak tahu setiap butir perkataan yg keluar dari mulut awak.saya scan dan lock dalam hati saya.saya akan terus pikirkan apa yg awak kataka pd saya.
Awak.jujur saya sangat terasa sangat buat pertma kali dengan awak.”Aku kata angkat digi,angkatlaaa”(2.45 pm).pertama kali perkataan aku tu keluar dri mulut awak.mrah macam mana,geram macam mana pun sy kt awak,sy tak pernah kata aku dekat awak.huhuhuu.

“hati perempuan ka hati laki ni?,hati keras macam hati jantan jaa.tahu tak kita tertukar hati?hati lembut sayang ada kat bie,hati keras bie ada kat sayang”
antara kata kata yg pasti aku takkan padam dalam ingatan aku.di mulut dia biar aku perempuan ego yg punyai hati keras.tapi yg sebenarnya pada ketika itu air mata makin laju mengalir.knp sampai macam tu tanggapan dia pada aku?knp sampai macam tu dia nilai aku?kenapa??
“tak tahu laa laki mana lagi yg boleh tahan dengan perangai sayang ni”.huhu,mungkin tiada lelaki yg boleh terima sya ,I know I'm bad .saya redha.soal jodoh itu saya serahkan kepada DIA..

Awak.saya tak mampu nak berikan kebahagiaan pd awak . Saya segala galanya dalam kekurangan.segala galanya tidak kena pada pandangan awak. Saya perempuan ego,saya perempuan hati keras,saya perempuan yg tak pandai menghargai awak.saya minta maaf.saya mengaku itu semua kekurangan saya.,my bad....Bila semuanya kembali pulih.mungkin apa apa yg awak pujuk tak dapat menutupi parut di hati.mungkin luka tidak lagi berdarah,tapi ia tinggalkan parutnya disitu.tak mudah yg awak sangkakan nak saya lupakan apa yg jadi .

Dan saya tahu,sy bnyak buat salah kat awak.sampai awak dah hilang sabar dengan sy.saya minta maaf.terima kasih atas pengorbanan awak.cuma suatu hari nanti saya harap awak akan tahu betapa jauh di dalam sudut hati ini.saya sangat menghargai awak.


Kadang kadang saya tak pandai nak tunjuk kasih sayang itu semua pada awak.saya tak pandai nak balas semua I LOVE U awak tapi sy jawab semuanya dalam hati saya sambil tersenyum bahagia tnp awak sedar.knp macam tu?sbb saya ego.macam awak kata :')



0 Comments:

Post a Comment



Copyright ©.Layout by:Afina Hamid. All right reserved 2011-infinity.



Photobucket